Alexa’nın Kalite Kriterleri

on 18 Nisan 2009 Cumartesi

Bir çoğumuz Alexa’nın klasik toplist mantığı ile sıralama yaptığını düşünüyor. Oysa alexa bir kalite ölçüm merkezi olarak lanse etmek istiyor her daim kendini. Ülkemizde çok popüler olmasada dış dünyada özellikle reklam alım-satımlarında yada domain satışlarında alexa kalite kriteri önemli bir etkendir. Hatta internet şirketlerinin piyasa fiyatını belirlemedede bir etken.

Alexa olayı tıpkı bizim televizyonlardaki reyting ölçüm merkezi verileri gibidir. İnsanların eğilimlerini, takip ederek popülerite kavramının belirlenmesinde rol oynar. Kimsenin izlemediği bir dizi filmin yayınlanmasının mantığı olmadığını nasıl ki tv yöneticilerine reyting ölçüm merkezi söylüyorsa, internet sitesininde izlenme oranlarını işte alexa kısmende olsa belirtiyor.

Alexarank Kalite kriterleri nelerdir?

1- Visitor Loyalty (Ziyaretçi Bağlılığı) : Alexa için en önemli kalite kriteri bu diyebiliriz. Yani bir Web sitesini hep aynı IP adresleri ziyaret ediyorsa, bu web sitesinin bir marka olma yönünde yol aldığının en belirğin örnegidir.

2- Visits Duration (Ziyaretçilerin Sitede Durma Süresi) : Alexa için bir diger kalite faktörüde budur. Ziyaretçiler bir websitesinde ne kadar uzun süre kalıyorsa o sitenin içerigi kalitelidir ki insanlar siteyi hemen terk etmiyor.

3- Sayfa Görüntülenme Faktörü: Bir websitesinin sayfaları ne kadar çok görüntüleniyorsa bu websitesi o derece kaliteli olmaya adaydır.

4- Tekil Hit Faktörü: Kalite bazında belkide en az etken olan faktör budur. Çünkü spam basarsınız yada popup reklam verirsiniz hitiniz 1 günde 1 milyon olabilir ama bu sitenizin kaliteli site oldugunu göstermez.

5- Bookmarking (Doğrudan Adres / Yer İmi Faktörü) : Domain adresini arama motorlarından degilde direk adres yazarak kaç kişinin geldiğinin veriside kalite için önemli bir faktördür.


Share/Save/Bookmark

0 Yorum:

Yorum Gönder